X
تبلیغات
رایتل

آموزش نو (تولید محتوای الکترونیکی،هوشمندسازی،دانلود )
آموزش نو برای آموزش و پرورش نو(تحول در آموزش و پرورش یک امر بنیادی است.) 
آخرین مطالب

اهداف مدارس هوشمند:

1-ارتقاء توانایی ها وقابلیت های فردی.

2- تربیت نیروی انسانی متفکر وخلاق وآشنا به فناوری it

3- ارتقاء کیفی آموزش وپرورش با بستر مهارت.

4- افزایش مشارکت دانش آموزی در فرایند یادگیری ویاددهی.

5- افزایش مشارکت اولیاء بامدرسه.

6- بازدهی بیشتر.

راهبردهاوخط مشی مدارس هوشمند:

1-     تاکید بر مهارتهای فکر کردن.

2-     تدریس ارزش ها وزبان از طریق آموزش.

3-     فراهم کردن محیط مناسب یاددهی یادگیری.

4-     آگاهی دادن به اولیاء در مورد آن چه در مدرسه واقع می شود.

5-     فراهم کردن فرصت های افراد جامعه به مدرسه.

 

ارکان مدارس هوشمند:

1-- محیط یاددهی- یادگیری. این محیط چهار حوزه را تحت پوشش قرار می دهد:


ارکان مدارس هوشمند:

1-- محیط یاددهی- یادگیری. این محیط چهار حوزه را تحت پوشش قرار می دهد:

الف:برنامه درسی

ب:روش تدریس

ج:ارزیابی

د:محتوا

2- مدیریت:

منابع وفرآیند های مورد نیاز محیط یاددهی یادگیری را پشتیبانی وحمایت می کند.

3- فناوری:

ایجاد محیط یاددهی- یادگیری ،مدیریت وارتباطات بیرونی راه حل های مبتنی بر فناوری را الزامی می کند.

اصول حاکم بر برنامه درسی در مدارس هوشمند:

1- طراحی برای کمک به دانش آموزان برای رشد همه جانبه ومتعادل.

2- یکپارچه سازی دانش- مهارتها وارزشها از طریق برنامه درسی.

3-  یکپارچه سازی دانش آموزان برای رشد همه جانبه ومتعادل.

4- ایجادنگرش های مناسب در استفاده از فناوریict

5-     دسترسی همه دانش آموزان به آموزش مطلوب.

اصول حاکم بر روش تدریس در مدارس هوشمند:

1-     تشویق ،یادگیری و ارتقاءخلاقیت.

2-     دانش آموز محوری فعالیت ها وارتقاءتوانایی های فردی.

3-     فراهم نمودن انواع روش های آموزشی برای ارتقاء یادگیری.

4-     هدایت کلاس با روش های مختلف یاددهی- یادگیری

5-     بهره گیری ازفناوری اطلاعات وارتباطات(ict )

 

اصول حاکم بر مدیریت مدارس هوشمند:

1-     اداره امر آموزش مدرسه.

2-     بهره برداری بیشتر از فناوری واداره آن به طور کارآمد واثربخش.

3-     افزایش مشارکت والدین وجامعه.

4-     مدیریت معلمان توانمند ومتخصص.

5-     فراهم آوردن بستر مناسب در مدرسه در جهت نیل به آموزش موثر.

6-      تخصیص منابع درجهت آموزش مبتنی بر(ict )

7-     فراهم نمودن تجهیزات ومنابع مورد نیاز کارگاه ها.

8-     سوق دادن اولیاء در جهت ارتباط بیشتر با مدرسه با ورود به سایت آموزشگاه.

 

      برای ایجاد پل ارتباطی بین مدرسه و اولیاء لازم است خانواده های دانش آموزان ،نحوه دسترسی به اطلاعات وکاربرد رایانه را فرا بگیرند که در این خصوص مدرسه می تواند زمینه آموزش آنها را فراهم کند ونیز دانش آموزان باید کار با رایانه را به خوبی یاد گیرند تا بتوانند در هر زمان مناسب از آموزش مناسب برخوردار باشند ودسترسی اطلاعات برای آنها آسان باشد در این راستا این آموزشگاه برای رسیدن به اهداف برنامه اقدام به آموزش ICDL در سه گروه زیر نموده است.

1-      آموزش مهارت ICDL برای کلیه دانش آموزان .

2-     آموزش مهارت ICDL برای کلیه دبیران.

3-     آموزش مهارت ICDL برای اولیاء علاقمند.

در خاتمه مدیریت آموزشگاه امیدوار است ضمن بهره مندی از کلیه امکانات موجود با کمک دبیران متعهد این آموزشگاه در راستای اهداف برنامه مدرسه هوشمند مبتنی بر آموزش الکترونیکی قدم های مؤثری برداشته و شاهد بهره وری بیشتر این آموزشگاه باشیم.


منبع :http://www.niknamschool.ir

[ دوشنبه 26 تیر‌ماه سال 1391 ] [ 11:28 ق.ظ ] [ داود مینایی ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.



آمار سایت

.


Online User