خدمات ضعیف بانک ملی به فرهنگیان

به نظر شما امکان دارد  که حقوق معلمان به غیر از بانک ملی واریز شود؟ چون در این وام 5 میلیونی واقعا به شعور معلمان توهین می شود چرا که در هر بانکی مشتریان آن بانک از امتیاز ویژه ای در دریافت وام دارند و همکاران از بدو استخدام  حقوق هایشان در این بانک پرداخت می شود و با این بانک بیشتر امور مالی اشان را انجام می دهند و از هیچ امتیاز خاصی هم برخوردار نیستند ومتاسفانه هم ادارات آموزش و پرورش و هم بانک ملی از این قضیه سو استفاده می کنند.در حالی که در سایر بانک ها به مشتریان خود امتیازهای فراوانی می  دهند به نظر من نیروهای مسلح در این زمینه تجربه بسیار موفقی را دارند برای مثال حقوق کارکنان ارتش قبلا به بانک سپه واریز می شد اما ذر سال های اخیر به بانک حکمت ایرانیان که دولتی هم محسوب نمی شود واریز می شود و کارکنان ارتش از وام های کم بهره و سپرده با سود بیشتر وسیر امتیازات برخوردارند.

مجوز مهم دولت برای پرداخت «فوق‌العاده شغل» به کارمندان دولتی

به گزارش سرویس فضای مجازی خبرگزاری فارس، سایت صبحانه نوشت: پرداخت فوق العاده به کارمندان یکی از موضوعاتی بود که دولت سابق را بارها با آن درگیر کرد و در نهایت، کارمندان متوجه نشدند که آن همه تبلیغات برای تصویب و در نهایت پرداخت نشدن این مبلغ چه حکمتی داشته است.

مطابق ماده 68 قانون مدیریت خدمات کشوری، علاوه بر پرداختهای موضوع ماده (65) و تبصره‌های آن و ماده (66) که حقوق ثابت تلقی می‌گردد فوق‌العاده‌هایی به کارمندان قابل پرداخت می‌باشد. در این ماده چندین نوع فوق العاده مانند فوق العاده شغل، بدی آب و هوا و فوق العاده ویژه ذکر شده است.

دولت سابق نیز با استناد به این ماده قانونی، در جلسات خرداد و تیر سال 92 خود مصوب کرد که


نحوه محاسبه مقرری ماه اول

مقرری ماه اول به وجوهی اطلاق می شود که در هنگام تبدیل وضعیت استخدامی ( آزمایشی به رسمی ) و یا افزایش حقوق و مزایا به شرح موارد ذیل از حقوق مستخدم( افرادی که تحت پوشش صندوق بازنشستگی می باشند) برداشت و به صندوق بازنشستگی واریز می گردد.

1- به موجب قانون، حقوق و فوق العاده شغل( مزایای مشمول بازنشستگی) اولین ماه کسانی  که دوره آزمایشی را طی کرده و به استخدام رسمی پذیرفته می شوند برداشت و به صندوق بازنشستگی کشوری پرداخت می شود. برای محاسبه این عامل بهتر است از منوی حقوق،در فرم "معرفی عوامل کارکرد"، عامل کارکرد جدیدی به نام "کارکرد مقرری ماه اول" ایجاد نمایید و مقیاس آن را عدد قرار دهید. برای هر پرسنل که تغییر استخدام از پیمانی به رسمی دارد باید مجموع مبلغ مزایای مشمول بازنشستگی آن توسط کاربر در کارکرد تعریف شده وارد شود.

کتابخانه دیجیتالی

آقای میرحسین ثنایی یکی از آن جوانان خوش ذوقی است که توانسته است در منطقه محروم انگوت از توابع شهرستان گرمی استان اردبیل  طی اقدامی جالب لیست اسامی کتب کتابخانه مدارس و برخی نهادهای فرهنگی را ضمن طبقه بندی موضوعی و کدگذاری اصولی و ثبت در برنامه اکسل کامپیوتر مجموع آن ها را به ضمیمه محتوایشان در یک نرم افزاری قرارداده و در اختیار دانش آموزان، فرهنگیان و سایر مردم قرار دهند.

سلام

سلام به همه دوستان .بازم دلم هوای نوشتن کرده !!

یعنی بنویسم ؟!!!

موندم چیکار کنم؟!!

تاتو بودي خيمه ها آرام بود/دشمنم دركربلا ناكام بود/تا تو بودي من پناهي داشتم/باوجود تو سپاهي داشتم/تاتو بودي خيمه ها پاينده بود/اصغرشش ماهه ي من زنده بود/تاتو بودي خيمه ها غارت نشد/بعد توكس حافظ يارت نشد/تا توبودي چهره ها نيلي نبود/دست ها آماده ي سيلي نبود/تاتو بودي دست زينب باز بود/بودنت بهر حرم اعجاز بود/تا كه مشكت پاره وبي آب شد/دشمنت بر كينه ات شاداب شد.
السلام عليك ياقمر بني هاشم

 

عیدتان مبارک

علي در عرش بالا بي نظير است
علي بر عالم و آدم امير است
به عشق نام مولايم نوشتم
چه عيدي بهتر از عيد غدير است؟

آغاز ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 92

سازمان سنجش آموزش كشور بدين وسيله به اطلاع كليه متقاضيان شركت در آزمون ورودي تحصيلات تكميلي (دوره‌هاي كارشناسي ارشد ناپيوسته داخل) سال 1392 و هيجدهمين المپياد علمي دانشجويي كشور مي‌رساند كه ثبت نام براي شركت در آزمون مذكور ازطريق سايت اين سازمان به نشاني www.sanjesh.org از روز سه شنبه 9/8/91 آغاز و تا پايان روز سه شنبه 16/8/91 اتمام مي‌پذيرد. لذا كليه داوطلبان متقاضي ثبت نام كه داراي شرايط عمومي واختصاصي ذيل مي‌باشند، مي‌توانند در آزمون مذكور ثبت نام و شركت نمايند.

به روز هستم

مدیریت رفتار کلاسی

آموزش و پرورش انتقال اعتقادات ، رسوم ، اخلاق ، هنجارها ، ارزشها ، رفتارها ، دانش ها و مهارتها به نسل جدید می باشد .
در تمام دنیا به الگوی کلی نهادها ، مؤسسات و سازمانهای رسمی جامعه که بواسطه آن انتقال میراث فرهنگی ، آموزش علوم و فنون و رشد و پرورش فردی و اجتماعی میسر می گردد " نظام آموزش و پرورش " گفته می شود .
در جوامع امروز آموزش و پرورش نقش و مسئولیت خطیری بر عهده دارد و البته رفته رفته این مسئولیت با اهمیت تر می شود . زیرا انتظام اجتماعی و وفاق اخلاقی
ادامه نوشته

سند تحول بنیادین آموزش وپرورش

همکاران و دوستان گرامی پست نقدی بر سند تحول آموزش و پرورشدر وبلاگ نوشته های من ایجاد شد .

 منتظر حضور شما هستیم

آشنايي با هنر نقاشي

آشنايي با هنر نقاشي وقتي واژه نقاشي يا نقاشي کردن به ميان مي آيد طبيعتاً پديده اي در نظر ما مجسم مي شود که از ترکيب رنگها به وجود آمده و به دست انسان ساخته شده است .
بعضي ها تصور مي کنند که نقاشي يعني تقليد طبيعت و انتظارشان از يک نقاش اين است که هر آنچه مي بيند به روي بوم منتقل سازد. اين انتظار غلط راه را به روي خلاقيت هنري و گسترش انديشه بسته و او را در چارچوب تقليد و دو باره سازي و و اقعيات محدود مي سازد .

نقاشي يعني به وجود آوردن پديده اي که وجود خارجي ندارد و هنرمند با ابزارهايي که در اختيار دارد آن پديده را از نيستي به هستي در مي آورد.
دو طرز بيان در هنر نقاشي
ادامه نوشته

تكرار يك تجربه قديمي

محمد شريف توانا

كارشناس آموزشي



حذف مردودي براي نخستين بار در دهه 30 و در زمان وزارت دكتر مهران بر وزارت آموزش و پرورش اجرايي شد. اين طرح براي سه سال و درپايه‌هاي اول تا سوم ابتدايي اجرايي شد اما به اين دليل كه بدون مطالعه انجام شد و بسترهاي لازم براي آن ايجاد نشده بود، از طريق يك بخشنامه به مدارس ابلاغ و اجرايي شد، اما موفقيت چنداني از اين طرح به دست نيامد و عوارض نامطلوبي را به دنبال داشت، به همين دليل پس از تغيير دولت، در شوراي عالي آموزش و پرورش لغو شد. اما بعد از نزديك به نيم قرن طرح حذف مردودي در سال 82 در كميسيون شوراي عالي آموزش و پرورش به تصويب رسيد و در 200 كلاس پايه اول ابتدايي اجرا شد. پس از آن قرار شد تا مقطع پنجم دبستان نيز ادامه داشته باشد و تمامي مدارس به شيوه توصيفي دانش‌آموزان را مورد امتحان قرار دهند. سال 88 نيز طرح حذف مردودي از مقطع راهنمايي و سپس دبيرستان مطرح شد. اگرچه گفته مي‌شود افت تحصیلی، مردودی و تکرار پایه تحصیلی هزینه زيادي به دستگاه آموزش و پرورش تحمیل می‌کند و موجب ترک تحصیل بسیاری از دانش‌آموزان می‌شود ولی طرح حذف مردودي براي جلوگیری از ضرر مالی و به جای پرداختن به اصل مشکل و فرستادن دانش‌آموز بدون بنیه علمی و داشتن صلاحیت‌های لازم به پایه‌های بالاتر کاری اشتباه و کمک به ترویج تنبلی و خیانت به آینده علمی کشور است و توجهی به کیفیت یادگیری نمی‌شود.

به نظر مي‌رسد اين طرح تجربه موفقي براي نظام آموزشي كشور نباشد چرا كه در اين صورت فرقي بين دانش‌آموز ضعيف و درس‌خوان وجود نخواهد داشت و به هر صورت دانش‌آموزان به مقاطع بالاتر راه پيدا مي‌كنند. با اين حساب دانش‌آموزان انگيزه‌اي براي درس خواندن نخواهند داشت و اين موضوع روي دانش‌آموزان مستعد و درس‌خوان تاثير بيشتري مي‌گذارد. چرا كه به اين نتيجه مي‌رسند درس خواندن يا نخواندن و تمرين و يادگيري بي‌مورد است و در نتيجه درس آنها نيز ضعيف مي‌شود.

منبعِ: روزنامه تهران امروز

انرژی های پیرامون ما

تمام اتفاق هایی که دور و بر ما میوفته، نتیجه ی انرژی هاست.
دوست مون انرژی!
شغل مون انرژی!
همسر مون انرژی!
اتفاقات، دونه دونه، انرژی!

دوستان عزیز قانونی داریم در فیزیک به اسم قانون "دوبروی"!
قانون دوبروی به زبان ساده میگه که:
هر ذره در حال ساطع کردن مدام انرژی از خود است.

خودکار، مداد، پرده، بدن من و شما و خلاصه همه چیز در حال ساطع کردن مداوم انرژی از خودشون هستند.

این انرژی ها چه هستند؟ چه کار می کنند؟

بحث مفصلی است که تا جایی که به تکنیک های موفقیت مربوط میشه، براتون توضیح میدم.
از این انرژی ها حتی عکس و فیلم تهیه شده که می بینید:
ادامه نوشته

رابطه روز تولد و شخصیت شما

رابطه روز تولد و شخصیت شماروان شناسان شخصیتی براین عقیده اند که شماره تولد، شما را از آن چیزی که می خواهید باشید دور نمی کند، بلکه مانند رنگی است که نوع آن و زیبایی اش برای افراد مختلف متفاوت است. به مثال زیر توجه کنید

فرض می کنیم که شما متولد ۱۷دی ماه ۱۳۵۹ هستید.دیماه ماه دهم ۱۰سال است پس :

۹=۱+۸=۱۸ = ۱+۳+۸+۶ = ۱۳۸۶ =۱۳۵۹+۱۷+۱۰شماره تولد ۹ است و اکنون می توانید آنچه راکه مربوط به این شماره است با خود مطابقت دهید .
تفسیر اعداد :

 

1- خالق و مبتکر :

' یک' ها پایه و اساس زندگی هستند. همیشه عقاید جدید و بدیع دارند و این حالت در آنها طبیعی است. همیشه دوست دارند تمامی کارها و مسائل بر حول محوری که آنها می گویند و تعیین می کنند در گردش باشد و چون مبتکر هستند، گاهی خود خواه می شوند

ادامه نوشته

هنر چیست؟

هنر چیست؟ هنرمند کیست؟ به چه اثری می توان عنوان "هنری" را اطلاق کرد؟ این ها از جمله سوالات ابتدایی و اصلی انسان در مواجه با مقوله ای به نام هنر است. سوالاتی که پاسخ های متعددی دارد.

از آن جایی که قدمت هنر به اندازه ی قدمت زندگی بشر بر روی کره ی زمین است، تعاریف بسیار گسترده ای در دوران های مختلف از چیستی هنر ارائه شده است اما آن چه که بدیهی به نظر می رسد این است که هنر وسیله ی بیان احساسات و ادراکات بشر نسبت به طبیعت و محیط پیرامون خود می باشد؛ چه آن زمان که عیناً از مناظر و وجوه طبیعی نسخه برداری می کند و چه آن زمان که تنها به بیان حالات روحی خود در آثاری انتزاعی می پردازد. در هر دو حالت هنرمند سعی دارد با خلق اثرش، معنایی به وجود خود و طبیعت پیرامونش ببخشد.

در طول گذر زمان، هنر معناها و کاربردهای مختلفی به خود دیده است. از همان ابتدا انسان غارنشین با حکاکی شکل حیواناتی که برای زنده ماندن به آن ها نیاز داشت بر دیواره ی غارها، سعی می کرد بر شکارش تسلط پیدا کند و هنرش مفهومی کاربردی و جادویی را برایش داشت و پس از آن هنر به نوعی کاربرد و مفهومی مذهبی و مقدس پیدا کرد که از آن در مناسبات و گردهمایی های قبیله ای استفاده می شد و مدت زمانی بعدتر از آن توسط سلاطین و حکومت ها به خدمت گرفته شد و ابزاری برای نشان دادن قدرت فروانروایی ها گشت و تا امروز که هنر در بهترین حالت خود سعی در بیان افکار و انتظارات بشر از زندگی خود و حفظ و نمایش ایده آل های بشری را دارد. در این نقطه می توان سیر پر تلاطم هنر را در گذر زمان مشاهده کرد. به همین دلیل لازم است هنر هر دوره را با توجه به تعاریف و کاربردهای آن در زمان خودش مورد بررسی و نقد قرار داد.


هنرمند کیست؟

با توجه به تعاریف متنوعی که از ماهیت هنر شده است، می توان تعاریف متعددی هم از هنرمند ارائه کرد. هنرمند همان انسان غارنشین است که سعی دارد با توجه به نیاز درونی و بیرونی خود، برای بقا، از طبیعت الگو بگیرد و اثری ماندگار از خود بر جا بگذارد. هنرمند در برهه ای از زمان حلقه ی اتصال دنیای مادی با عالم ماوراست و سعی دارد با آفرینش اثر خود، انسان را نسبت به رشد و تعالی برای کسب آنچه که هدف خلقتش عنوان می گردد، یاری دهد. با نگاهی دوباره به تاریخ هنر می توان شباهت های بسیاری بین هنرمندی که برای نمایش شکوه و عظمت یک امپراطوری به خدمت گرفته می شود با هنرمند دیگری که در صدد معرفی و تبلیغ یک محصول دست به خلق اثری می زند، پیدا کرد.

وجه مشترک تمامی این افراد، دانستن یک سری اصول و قواعد فنی – نسبت به دوران خود - برای تجسم بخشیدن به ذهنیات آنان و تمرین و ممارست بسیار برای تسلط یافتن بر این اصول و تقلید بسیار از آن چه که پیش از آنان انجام می گرفته، است.

هر چند این عوامل به تنهایی کافی نبوده است چرا که برای خلق یک اثر ماندگار، هنرمند باید نسبت به آن چه که در حال وقوع است، اشراف داشته باشد و به بیان ساده تر با روزگار خود همدردی و همزبانی کرده باشد و همچنین دارای نوعی نبوغ و فرزانگی نیز باشد.


اثر هنری چیست؟

به چه اثری می توان عنوان " هنری " را اطلاق کرد؟ آیا یک اثر صرف زیبا بودن، اثری هنری نامیده می شود؟ و یا باید در بستر خود به بیان مفهومی پرداخته و سعی در انتقال آن به مخاطبش داشته باشد؟ اصولاً چگونه می توان زیبایی را معنا کرد در حالی که این امر یک موضوع کاملاً نسبی است؟ چگونه می توان اثری را خلق کرد که در دید سایر افراد زیبا جلوه کند؟

انسان نخستین در ابتدا به الگوبرداری از طبیعت می پردازد و این روش را به عنوان میراثی از خود برای بشر باقی می گذارد. همانگونه که هنوز هم یکی از روش های خلق زیبایی، الگوبرداری صرف و کاملاً دقیق و عینی از طبیعت است. اما این نسخه برداری بدون فکر و اندیشه صورت نپذیرفته است بلکه به مرور زمان باعث شکل گیری اصول و قواعدی شده است که هنر را مانند سایر علوم، روشمند و قابل انتقال و آموزش ساخته است.

انسان توانسته با دقت در طبیعت و کشف اصول ریاضی و هندسی در اشکال طبیعی و پرداختن به عواملی مانند رنگ، اثر نور و سایه بر اشیا و کیفیت و جنس مظاهر طبیعی، در هر دوره از تاریخ، دریچه ای تازه به افق این علم باز کند و در کنار آن هر روز به ابزار و مواد و تکنیک های جدیدی برای ارائه ی هنر خود دست یابد.

از حکاکی یک پیکره ی حیوان وحشی با سنگی نوک تیز یا چربی سوخته بر روی دیواره غارها و صخره ها گرفته تا جلوه های صوتی و بصری دیجیتال امروزی و آن چه که در آینده رخ خواهد داد، همگی مظاهر خلق یک اثر هنری می باشند. حال هر چه این اثر از چهارچوب اولیه ی اصول تعیین شده، با قدرت بیشتری نشات بگیرد و علاوه بر آن مفهومی تازه و کیفیتی جدید را به زندگی بشر ارائه کند، دارای جلوه ی هنری بیشتری خواهد بود.



تغییر تمام کتب درسی طی 6 سال/اجرای 290 اقدام در آموزش و پرورش

حاجی‌بابایی در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران مطرح کرد
تغییر تمام کتب درسی طی 6 سال/اجرای 290 اقدام در آموزش و پرورش

خبرگزاری فارس: وزیر آموزش و پرورش از تغییر تمام کتب درسی طی 6 سال آینده خبر داد و گفت: در حال حاضر 290 اقدام مهم در آموزش و پرورش طراحی شده و در حال انجام است.

خبرگزاری فارس: تغییر تمام کتب درسی طی 6 سال/اجرای 290 اقدام در آموزش و پرورش

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا»، حمیدرضا حاجی‌بابایی وزیر آموزش و پرورش در نطق پیش از خطبه‌های نمازجمعه امروز تهران، ضمن تبریک هفته معلم و گرامیداشت یاد و خطره شهدا و دانش‌آموزان فرهنگی به نقش آموزش و پرورش از نگاه اسلام، آموزه‌های قرآنی و ائمه اطهار (ع) اشاره کرد و اظهار داشت: نقش آموزش و پرورش اساسی و کلیدی است.

وی با اشاره سال «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی»

ادامه نوشته

پنج دغدغه معلمان به روایت رئیس کمیسیون آموزش مجلس

رئیس کمیسیون آموزش مجلس در استانه روز معلم طی یادداشتی در روزنامه تهران امروز درباره دغدغه معلمان نوشت

 

به گزارش قدس انلاین علی عباسپور تهرانی فرد در این یادداشت نوشته است:نخست: در آستانه روز معلم، بزرگ‌ترین مشکل معلمان به معیشت آنان بازمی گردد. اگرچه حقوق معلمان افزایش پیدا کرده است اما این میزان افزایش، جبران بالا رفتن نرخ تورم را نمی‌کند. قدرت خرید مردم و در پی آن کارمندان دولت بسیار کاهش پیدا کرده است در این میان معلمان از جمله اقشاری هستند که بشترین صدمات را متحمل می‌شوند. در حالی که 35 درصد افزایش حقوق در کادر اداری وزارت بهداشت و وزارت علوم را شاهد بوده‌ایم، هنوز هیچ خبری از همسان‌سازی حقوق برای فرهنگیان به گوش نرسیده است. تفاوتی که مزایای معلمان با سایر دستگاه‌ها دارد نظیر حق مسکن و بیمه‌های تکمیلی دغدغه دیگری به دغدغه‌های فکری معلمان اضافه کرده و سبب سرخوردگی آنان شده است.

دوم: کمیسیون آموزش مجلس همواره دغدغه ارتقای سطح علمی و به‌روز شدن دانش معلمان را داشته است که در این زمینه امیدواریم همان مراکز تربیت معلم سابق و یا دانشگاه فرهنگیان جدید هر چه زودتر فعال شوند. چرا که آموزش و پرورش یکی از مولفه‌هایی ارزیابی توسعه‌یافتگی در جامعه است. به هر اندازه که به کیفیت دانش کادر آموزشی اهمیت بدهیم و برای داشتن معلمانی با سواد و موثر برنامه‌ریزی کنیم، در حقیقت در جهت داشتن آینده‌ای بهتر گام برداشته‌ایم.

سوم: تغییرات سریعی که در سیستم آموزشی کشور انجام می‌شود سبب سردرگمی معلمان شده است چرا که آن‌ها با این سیستم جدید آشنا نیستند و برای آنکه این سیستم در موعد اعلام شده از سوی وزیر، عملی شود؛ معلمان را در دوره‌های فشرده تحت آموزش قرار می‌دهند که دیده شده است به نتیجه مورد نظر نیز دست یافته نمی‌شود. معلمان در این مورد گمان می‌کنند نمی‌توانند وظیفه و رسالت خود را آنطور که باید و شاید به منصه ظهور برسانند و همین امر سبب دغدغه فکری آن‌ها می‌شود. این در حالی است که توانایی ذاتی در معلمان وجود دارد و این شیوه اجراست که سبب بروز چنین مشکلی می‌شود.

چهارم: مشارکت معلمان در تصمیم گیری‌ها از آن نکاتی است که همواره مغفول مانده است. در وزارتی چون وزارت آموزش و پرورش نمی‌توان در راس تصمیم گرفت و در هرم اجرا کرد. در چنین وزارتی ناگزیر از استفاده از ایده‌های معلمان هستیم تا تصمیمات اخذ شده ضمانت اجرا داشته باشد.

پنجم: جایگاه معلم در جامعه ما باید با سایر جوامع تفاوت داشته باشد. چرا که هم در آموزه‌های دینی ما این نکته دیده می‌شود و هم در پیشینه فرهنگی ما بر این اساس عمل شده است که معلمی شغل انبیاست. اما متاسفانه این روزها این عبارت تنها به زبان است و در جامعه عملی نمی‌شود.

 

قدس آنلاین

هفت هفت اصل مهم که دانش آموزان در دبیرستان فرا نمی گیرند( بیل گیتس )

بیل گیتس هر از گاهی در دانشگاه ها و دبیرستان های آمریکا با دانشجویان و دانش آموزان ملاقات داشته و برای آن ها سخنرانی می کرد.
گیتس طی یک سخنرانی در یکی از دبیرستان های آمریکا خطاب به دانش آموزان جمله ای گفت که خیلی سر وصدا کرد. او گفت در دبیرستان های آمریکا خیلی چیزها را به دانش آموزان نمی آموزند.

او درادامه سخنرانی اش هفت اصل مهم را که دانش آموزان در دبیرستان فرا نمی گیرند، به شرح زیر نام برد:
اصل اول : در زندگی همه چیز عادلانه نیست و بهتر است با این حقیقت کنار بیاییم.
اصل دوم : دنیا هیچ ارزشی برای عزت نفس شما قائل نیست. در این دنیا از شما انتظار می رود قبل از این که نسبت به خودتان احساس خوبی داشته باشید ، کار مثبتی انجام دهید.
اصل سوم : پس از فارغ التحصیل شدن از دبیرستان و استخدام شدن ، کسی به شما حقوق فوق العاده زیادی پرداخت نخواهد کرد. به همین ترتیب قبل از آن که بتوانید به مقام و موقعیت بالاتری برسید باید برای مقام ومزایایش زحمت بکشید.
اصل چهارم : اگر فکر می کنید آموزگارتان سخت گیر است ، در اشتباه هستید . پس از استخدام شدن متوجه خواهید شد که رئیس شما سخت گیر تر از آموزگارتان است ، چون امنیت شغلی آموزگارتان را ندارد.
اصل پنجم : آشپزی در رستوران ها با غرور و شأن شما تضاد ندارد. پدربزرگ های ما برای این کار اصطلاح دیگری داشتند ، از نظر آن ها این کار یک فرصت بود.
اصل ششم : اگر در کارتان موفق نیستید والدین خود را ملامت نکنید، از نالیدن دست بکشید و از اشتباهات خود درس بگیرید.
اصل هفتم : قبل از آن که شما متولد بشوید والدین شما هم جوانان پرشوری بودند و شاید هرگز به قدری که اکنون به نظر شما می رسد ملال آور نبوده اند.

استفاده از كامپيوتر در مدارس 10 سال ديگر

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش گفت: استفاده از تجهیزات کامپیوتری مدارس تا 10 سال امکان‌پذیر است.
یوسف نوری، رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با فارس در خصوص قدیمی شدن تجهیزات هوشمند‌سازی مدارس اظهار داشت: برخی عنوان می‌کنند که عمر تجهیزات کامپوتری 3 سال است اما استفاده از تجهیزات هوشمندسازی مدارس در بعضی موقعیت‌ها تا 10 سال هم امکان‌پذیر است.
وی گفت: گروه طرح و توسعه مرکز آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش، نسخه ای را به عنوان الگوی تجهیزات سخت افزاری به استان‌ها ابلاغ کرده است تا اگر می‌خواهند تجهیزاتی را خریداری کنند، مشخصات آن را داشته باشند که این موضوع برای زمان فعلی است و دوباره برای آینده به روز می‌شود.
نوری به دسته‌بندی مدارس در طرح هوشمندسازی اشاره کرد و ادامه داد: مرحله اول، دوم و سوم به عنوان 3 دسته کلی در هوشمندسازی مدارس هستند که به عنوان مرحله مقدماتی، میانی و پیشرفته دنبال می‌شود.
وی افزود: در مرحله مقدماتی 3 گروه قرار دارد که «نیمه الکترونیک و الکترونیک» است و در مرحله دوم «هوشمند مقدماتی» یا «نیمه هوشمند» و در مرحله سوم «هوشمند کامل» است.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه مدارس باید 80 درصد امتیاز موجود در شیوه نامه هوشمندسازی را به دست آورند تا مدرسه هوشمند نامیده شوند، گفت: با کسب 80 درصد امتیاز هوشمندسازی، مدارس در گروه های 5 گانه یا دسته بندی‌های 3 گانه تعریف و به عنوان مدرسه هوشمند خواهند بود.
وی به تعریفی از مدرسه هوشمند پرداخت و اضافه کرد: مدرسه‌ای که تمام جریان آن از حضور و غیاب دانش‌آموزان تا اطلاعات به اولیا و تکالیفی که دانش‌آموزان در منزل انجام می‌دهد به صورت الکترونیکی باشد، هوشمند نامیده می‌شود.
نوری ادامه داد: دانش‌آموزان 30 درصد از مطالعه خود را در منزل انجام می‌دهند که آن هم از یک دستگاه کامپیوتر شخصی امکان پذیر است به این معنی که فایل‌ کتاب‌ها به صورت الکترونیکی روی آن کامپیوتر قرار می‌گیرد؛ بعضی مدارس 5 کلاس دارند که یک کلاس به دیتاپروژکشن، اسمارت بورد، یک دستگاه کامپیوتر و یک خط ارتباطی مجهز است.
وی افزود: پورتالی به نام هوشمندسازی مدارس به آدرس www.Hoomad.ir پیش‌بینی شده است که شبکه ملی رشد، شبکه تبیان و بعضی محتواها برای معلمان در آنجا قرار دارد تا بتوانند استفاده کنند.

هفته معلم

 هفته معلم بر تمامی سنگرداران علم و دانش تبریک باد

نمایشگاه کتاب تهران

نمایشگاه کتاب تهران از ۱۳ اردیبهشت آغاز می شود

منتظر شما هستیم

تولد

سال روز تولد آرتا معلم مبارک باد

ظرفیت دانشگاه ویژه فرهنگیان افزایش یافت

سحرخیز گفت: ظرفیت دانشگاه ویژه فرهنگیان با افزایش یک هزار نفری به 26 هزار نفر ارتقا یافت

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش از افزایش ظرفیت پذیرش دانشجویان دانشگاه ویژه فرهنگیان برای سال آینده تحصیلی خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از ایرنا، 'ابراهیم سحرخیز' افزود: ظرفیت دانشگاه ویژه فرهنگیان با افزایش یک هزار نفری به 26 هزار نفر ارتقا یافت.

وی توضیح داد: این دانشگاه در مهر ماه سال 91، علاوه بر پذیرش 25 هزار دانشجوی تربیت معلم، یک هزار نفر دبیر فنی برای تدریس در هنرستان های سراسر کشور پذیرش خواهد کرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: این دانشجویان تعهد می دهند بعد از چهار سال تحصیل به عنوان دبیران دوره راهنمایی و متوسطه در آموزش و پرورش به فعالیت بپردازند.

سحرخیز با بیان اینکه دانشجویان دانشگاه ویژه فرهنگیان بورسیه آموزش و پرورش می شوند، تصریح کرد: این دانشجویان از همان سال اول دانشجویی، از آموزش و پرورش حقوق دریافت خواهند کرد تا با علاقه و رغبت بیشتری جذب نظام تعلیم و تربیت کشور شوند.


منبع خبرگزاری فرهنگیان

استفاده از آبگرم‌هاي سرعين با 50 درصد تخفيف براي فرهنگيان

مدير كل آموزش و پرورش استان اردبيل خبرداد:

استفاده از آبگرم‌هاي سرعين با 50 درصد تخفيف براي فرهنگيان

مديركل آموزش و پرورش استان اردبيل گفت: آبگرم‌هاي سرعين پس از عقد قرارداد با 50 درصد تخفيف به فرهنگيان خدمات ارائه مي‌كنند.
ادامه نوشته

فاصله هوشمندسازي مدارس تا استانداردهاي جهاني

نويسنده:سعيد طباطبايي

 هوشمندسازي مدارس واژه‌اي است که اين روزها در ادبيات مسئولان آموزش و پرورش بسيار رايج شده است و از آن در برخي از موارد با اقتدار و افتخار سخن به ميان مي‌آيد. آمارهايي نيز در اين زمينه داده مي‌شود که نشان از فعاليت سريع در اين حوزه را دارد و طبق سندي مشخص قرار است که مدارس ايران در سال‌هاي آتي از مدارس سنتي به مدارس

ادامه نوشته

اساسنامه دانشگاه ويژه فرهنگيان ابلاغ شد

با امضاي رئيس‌جمهور:
اساسنامه دانشگاه ويژه فرهنگيان ابلاغ شد

در هفتصد و چهارمين جلسه شوراي عالي انقلاب فرهنگي، متن اساسنامه تاسيس دانشگاه ويژه فرهنگيان تصويب و در تاريخ اول اسفندماه سال جاري با امضاي رئيس‌جمهور ابلاغ شد.

به گزارش مركز اطلاع‌رساني و روابط‌عمومي وزارت آموزش وپرورش متن كامل اين اساسنامه به شرح زير است:

ماده 1- كليات

دانشگاه فرهنگيان، دانشگاهي است: براي تأمين، تربيت و توانمندسازي منابع انساني وزارت آموزش و پرورش، پيشرو در آموزش، پژوهش، توليد و ترويج علم نافع مورد نياز آموزش و پرورش،

ادامه نوشته

زمان استخدام دانشجویان تربیت معلم به تعویق افتاد

مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش درباره استخدام سه هزار و ۹۰۰ دانشجوی تربیت معلم که قرار بود تا پایان امسال استخدام شوند، گفت: زمان استخدام این افراد در آموزش و پرورش در سال ۹۱ صورت می گیرد.

جعفر بابایی در گفتگو بامهر با بیان اینکه دانشجویان تربیت معلم در شرف استخدام هستند، افزود: هم اکنون از آموزش و پرورش استانها خواسته ایم که اسامی افرادی که مشمول این قانون می شوند را اعلام کنند تا آمار درستی را به تفکیک استان ها داشته باشیم.

حدود چهار هزار دانشجوی تربیت معلم در رشته های مختلف تحصیلی که با هدف استخدام در آموزش و پرورش تربیت شده بودند، در دو سال گذشته با مشکلات متعددی روبرو شده بودند و آموزش و پرورش عنوان می کرد که توانایی به کارگیری آنها را ندارد که در ابتدای دیماه سال جاری رئیس جمهور دستور بررسی موضوع استخدام آنها را داد.

مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش گفت: این گروه در استانهای مختلف کشور استخدام می شوند و محدود به استان خاصی نیست اما اولویت با مناطق محروم و نیازمند کشور است.

بابایی افزود: بعید می دانم که احکام استخدامی این افراد تا پایان امسال صادر شود و به سال آینده کشیده خواهد شد. از استانها خواسته ایم آمار را به تفکیک اعلام کنند و جریان استخدام طولانی شد به این دلیل است که نمی خواهیم از کس حقی ضایع شود.

منبع خبرگزاری فرهنگیان